Sağlıklı Yaşam



Giris

Yaşlanma


Aromaterapi

Ayurveda

Bionom Cilt Bakimi


Detoksifiye

Sicak Tas Terapisi

Isik ve Renk Terapisi

Meditasyon

Beslenme ve Diyet

Çiy Vejeteryan Yemegi

Refleksoloji

Shiatsu

Yoga

Katkida bulunun

Yoga

Yoga Nedir?

Sanskritçede yoga kelimesi “birlik” anlamına gelir. Sanskritçe antik Hintlerin, yani yoganın doğduğu yerin dilidir. Birliğin insan zihni, bedeni ve ruhu arasında oluştuğunu düşünebiliriz.

“Yoga” ile tam olarak neye işaret edildiği duruş ya da poz anlamına gelen Sanskritçe “asna” kelimesine bakılarak tam betimlenebilir.

İnsanların kendileri ve çevreleriyle uyumlu olabilmeleri için beden, zihin ve ruhlarını birleştirmeleri gerekir. Bunların üçünün birleşebilmesi için duygu, hareket ve zekânın denge içinde olması lazım. Yogiler bu dengeyi sağlamak için bir yol bulmuşlar ve dengeyi sağlamışlardır. Bu, yoganın üç temel yapısı egzersiz, nefes alış-verişi ve meditasyon ile yapılır.

Yogada beden dikkat ve saygı ile tedavi edilir çünkü insanın işi ve gelişimindeki temel araçtır. Yoga egzersizleri dolaşımı iyileştirir, karındaki organları tetikler ve bedendeki beze sistemine baskı uygular. Böylece daha iyi sağlık olur.

Nefes teknikleri, nefesin hayatın kaynağı olduğu kavramına dayalı olarak geliştirilmiştir. Yoga’da öğrenciler nefes alış verişlerini yavaş yavaş arttırarak nefes kontrolü kazanırlar. Nefeslerine odaklanarak kendilerini bir sonraki safha olan Meditasyona hazırlarlar.

Meditasyonla ilgili yaygın olan bir hurafe de meditasyon sırasında zihnin boş bir levha gibi olması gerektiğidir. Böyle olmak zorunda değil. Meditasyonda öğrenciler zihinsel aktivitelerini odağa çekerler böylece “sessiz” bir zihne sahip olurlar. Bedende farkındalık geliştiren fiziksel duruşlar ve nefes teknikleri tasarlayarak Yoga odaklanmamıza ve günlük streslerden kurtulmamıza yardım eder.

Yaşamınızda Yoga

Merak ediyor olabilirsiniz “Acaba, Yoga bana göre mi?”

Kesinlikle, evet! Yoga yöntemlerini ve fikirlerini öğrenmek isteyen herkese göredir. Özel bir ekipman ya da giysi gerektirmez. Tek gereken daha sağlıklı ve stresten arınmış bir benlik için irade.

Yogaya ilk başta harika bir bedene sahip olmak ya da zinde olmak için yaklaşabilirsiniz ki bu oldukça doğrudur. Yoga gerçekten sağlığı iyileştirir çünkü esneme kaslarınızı şekle sokabilir, egzersizler de omurga ve bütün iskelet sisteminizi rahatlatabilir.

İç Huzurunuzu Bulma
Sadece Yoganın sunduğu avantajları almakla kalmayın. Siz de sunun. Yoga kendinize odaklanmanızı ve kendi içi huzurunuzu bulmanızı sağlar. Sadece bedeninize değil, zihninize de egzersiz yaptırır. Sağlıklı bir beden ile zihinle daha iyi bir yaşam yolundasınız.

Yoga pratiğinin amacı, zihni sessizleştirmeyi sağlamak, onu tam rahatlığa yönlendirmek, kendimizi yeniden enerjilileştirmek ve bu enerjiyi stresli yaşamlarımıza dahil etmektir. Ayrıca odağımızı belirlememizi, dengemizi sağlamamızı ve hayata sağlıklı dengelenmiş bir tavır ve bakış ile yaklaşmamızı sağlar. Özellikle de “kendini şarj et” çağında yaşadığımız düşünülürse.

Benliğimizi saran “içe dönüp sessiz huzura ulaşmamızdır”. En son sonuç bilinçlilik, namusluluk, güven, yetenek, tolerans, anlama ve sevgi olmalıdır. Yoga alışkanlıklarını düzenli ve doğru olarak yaptıkça kendinizi daha iyi hissedeceksiniz, çünkü esnek ve düzenli pratik sağlık ve esenliğin bakımı ve yeniden oluşturulmasına katkıda bulunur. Yoga, etik kaideler, davranış kodları ve kurulu ritüel ve pratiklerine dayalıdır.

Altı tür yoga, yogaya giden yol vardır.

Hatha Yoga

Hatha yoganın faydaları


Rahatlama ve derin bedensel gerginliklerin serbest bırakılması için oldukça önerilir
Toleransı arttırır
Esneklik ve hareket alanı iyileşir
Kemikler eklemlerle beraber daha güçlü olurlar
Dolaşım ve terleme gelişen kan oksijenasyonu ile iyileşir
Sağlıklı lipid ve kolesterol metabolizması sağlanır
Bağırsak fonksiyonları düzenlenir
İnsüline hassaslık artan glikoz metabolizmasını iyileştirir
Kırmızı ve beyaz kan hücrelerinin yer değiştirmesi bağışıklık sisteminin tetiklenmesini sağlar
Cinsel fonksiyonları iyileştirir
Duygular dengelenir
Entelektüel performans artmış ve odaklanmış konsantrasyon sayesinde iyileşir
Esenlik ve mutluluk hissi akabinde gelir
Hatha yoga duruşlardan meydana gelir. Hareketi ve durağanlığı dengeler, rahatlatır. Öne ve arkaya eğilme, nefes alıp verme. İnsanlara sızısız eşit biçimde soluklanmayı öğretir, hem esneme hem belirli şekillerde duruşları vardır.

Stres yönetimi için pratik adımlar
Ensenizi ve omurganızı omuzları rahat bırakacak şekilde hizalayın ve oturun
Karnınızı yumuşatmak için soluk alın böylece akciğerler derin nefes alabilirler
Nefes verip karnınızı daraltın, hava burun deliklerinizden çıktıkça nefesinizi ve yüzünüzü rahatlatın.
Gözlerinizi açın, kaşlarınızı, bakışını rahat bırakın başınızı da sabit tutup gözlerinizi hayali bir dikdörtgenin etrafında döndürün.
Bunu on defa yapın
Gözlerinizi rahatlatmak için 1 dakika kapatın
Gözlerinizi açın ve onları sağa sola hareket ettirin, başınızı kıpırdatmayın. Gözlerinizi kapatıp rahatlatın.
Onları açmadan önce, ellerinizi birbirine sürtün elinizde ısı hissedene kadar, sonra kapalı gözlerinizin üzerine avuçlarınızı koyun, baskı uygulamayın. Elinizin ısısı ile karanlığın sizi rahatlatmasına izin verin.

Mini bir yoga pratiği
1. Düz durun, ayaklar düzgün, bacaklar dizleri bükmeden sağlam dursun.
Gövde rahat, sırt düz, omuzlar düz ve rahat, boyun düz, baş dengeli ve gözler de rahat.
2. Kalp merkezinizin önünde avuçlarınızı bir araya getirin. Konsantrasyonla yavaş ve düzgünce nefes alıp verin.
3. Başparmaklarınızı kilitleyin kollarınızı vücudunuzun ön tarafına doğru esnetip başınızın üstüne getirin. Omuzlarınızı rahatlatın, omuzlarınızı kulaklarınızdan uzak bir şekilde rahatlatın. Nefes alın. Havaya bakıp arkaya doğru eğilin.
4. Kalçanızı öne doğru eğerken nefes verin, sırtı dik tutmaya çalışın.
Bu öne eğilişi sağlayabilmek için dizlerinizi hafifçe eğin. Rahatlayın ve nefes alın.
5.Avuçlarınızı yere değdirin (gerekiyorsa dizlerinizi kırın), sonra sol ayağınızı gevşetin ve sol bacağı akışın tam arkasına ulaştırın, sol diz yere değsin. Sağ diz, aşağıdaki yere dik uzanan bacakla birlikte eğilir. Havaya bakın ve nefes alın.
6. Sağ ayağı da sol ayak gibi esnetin. Yavaş ve eşitçe nefes alıp verin.
7.Diz, göğüs kafesi ve çenenizi yere değdirin. Vücut yerdeki ayak parmakları, dizler, göğüs kafesi, avuçlar ve çene ile bir “zigzag” halindedir. Nefes alın ve tam olarak dışarı verin.
8.Avuçları bastırarak vücudu yine 6. Pozisyona getirin. Kalçanız yüksekte, ayak tabanlarınız ve avuçlarınız vücudunuzu desteklesin. Eşitçe nefes alıp verin.
9. Başlangıç pozisyonunuza dönün Sağ ayağınız ellerinizin arasında, sol diziniz de yerde olsun. Havaya bakıp nefes alın.
10. Sol bacağınız ileri, sağ bacağınızın yanına getirin. Şimdi 4. Pozisyondaki gibi eğilmiş durumda ileriye kalkık duruyor olmalısınız. Nefes verin.
11. Bacakları sıkı tutmak, ayakların ileri doğru esnemesine izin verir. Başparmağınızı kilitleyin, kollarınızı düz olarak açın. Omuzları rahatlatın, nefes alın ve gövdeyi kaldırmak ve sırtı düzleştirip rahatlatmak için yükseltin.
12. Bütün bedeni yukarı doğru esnetin, yukarı bakın ve 3. Pozisyondaki gibi tam bir nefes alın.
13. Döngüyü avuçlarınızı göğüs kafesinin önünde bir araya getirerek tamamlayın. Ritmik ve sakin bir şekilde nefes alıp verin.

Yoga pratiği size zihin, ruh ve beden arasında bir bütünlük sunar ve günümüzün stres ve zorluklarından dinginlik ve takviye hisleri ile kurtulmanıza yardım eder.

Daha fazlasi >

Lütfen bu sayfayı bir arkadaşınıza önerin >



E-mail adresiniz:

Arkadaşınızın e-maili:


Iletisim Lokasyon Site haritasi Privacy Feragat Developed by Inanirlar Facebook Twitter YouTube