Sağlıklı Yaşam



Giris

Yaşlanma


Aromaterapi

Ayurveda

Bionom Cilt Bakimi


Detoksifiye

Sicak Tas Terapisi

Isik ve Renk Terapisi

Meditasyon

Beslenme ve Diyet

Çiy Vejeteryan Yemegi

Refleksoloji

Shiatsu

Yoga

Katkida bulunun

Meditasyon
Son otuz yılda meditasyon bütünsel sağlık hareketinin önemli bir müttefiki olarak ortaya çıkmıştır. Rahatla teknikleri, ağrı kontrol etme ve en önemlisi de insanın yaşamının kalitesini arttırmak ve esenlik kazandırmak konusunda etkili teknikler sunmaktadır. Meditasyonun anlamı değişmiş ve nasıl yapıldığı hakkında bilgiler arttıkça değişmeye devam edecektir.

Geleneksel olarak batı filozofları kelimeyi düşüncelere ve dini konular üzerinde düşünmeye dalmak anlamında kullanmışlardır. Bugün bir “oluş yolu” olarak düşünme biçimin ötesine geçmiş ve oluşun meditatif yolunu oluşturmak için çeşitli teknikler üzerinde çalışan bir alana evrilmiştir. Bugün kullanılan tekniklerin çoğu eski Batı ve Doğu ruhani geleneklerinden kaynaklanmaktadır. Ruhani bağlamda, meditasyonun amacı ruhani gerçekleşmeyi sağlama, yani tanrı veya kendi varlığı ile bütünleşmeye ulaşmaktır.
Bütün bu geleneklerde korkuları, arzuları ve stresleri ile insan zihni ruhani hedefe ulaşmada bir engel olarak görülmüştür. Ancak zihin doğru şekilde kurulduğunda ve yönetildiğinde sükûnete, dengeye ve nihai gerçekliğe dokunuşa ulaşabilir.

Meditasyon, Zihin ve Sağlık
Meditasyonun mantığı, zihnin çalışma prensiplerine yakından baktığımızda daha açık olacaktır. İçe birkaç dakikalık bir bakışta bile görüntü, düşünce, korku ve beklenti akışlarımız değişen bir duygu denizinde yüzer şekilde açığa çıkacaktır. Bu durmak bilmez aktivite, kronik tansiyonla bağlantılıdır. Bu, bizi gece boyu uyanık tutabilir ya da yorgun hissetmemizi ve depresyonla boğumamızı tetikleyebilir. Bu iç gürültü ve aktivite rahatsız edici ve yorucu da olabilir, insan Ruhan rahatsız olabilir, kolayca dikkati dağılabilir ve hayatın önüne koydukları ile uğraşamayabilir.

Meditasyon Pratiği
Meditasyon katılımcının bir taahhüdünü gerektirir, bu öyle bir gerektirmedir ki kişi taahhüdü kendine yapar.
Meditasyon için bir zaman ve yer seçin, mümkünse her gün için aynı yer olsun. İstikrarlı ve başarılı bir pratik gerçekleştirmek için en alıcı olabileceğiniz zaman sabah kalktığınızda kahvaltıdan öncesi ya da yatmadan önceki zamandır. Tok bir mide ile ya da işlerinizin en yoğun olduğu zamanlar arasında meditasyon yapmanız ideal değildir.

Öncelikle pratiğiniz için 15-20 dakika ayarlayın. Kendinizi bunu yaparken rahat hissetmeye başladığınızda zamanı 30 dakikaya çıkarın. Daha uzun seanslar için deneyimli öğretmenlerden tavsiye alın. Pratiğinizde herhangi bir aşırılıktan uzak durun. Çok acı çektiğinizde ya da kendinizi rahatsız hissettiğinizde kendinizi zorlamayın, ancak sırf uykulu hissettiğiniz için de aksatmayın bu pratiği.
Bazı insanlarda meditasyonla içe bakış insanın hoşuna gitmeyen bilinçaltından materyallerin, görüntülerin, duyguların zihne gelmesine neden olur. Eğer bu ortaya çıkışlar fazlalaşırsa bir öğretmenden rehberlik almalısınız.
Yıllar süren pratiklerden sonra bil öznel deneyiminiz uykulu, sisli ya da açık ve kutsanmış mükemmel durumlar arasında dalgalanacaktır. İlerlemeniz yaşamınızdaki ve ilişkilerinizdeki bütünsel kalitedeki iyileşme ile ölçülür.

Meditasyon Duruşları
İyi bir duruş, uzun süre çevik ve rahatsız olmadan durabildiğiniz duruştur. Ayrıca sizin oturur vaziyette rahat bir şekilde dengeli olarak sırtınızı dik tutabildiğiniz bir biçimde düz olmanızı sağlamalıdır. En yaygın pozisyon Lotus pozisyonudur. Bütün pozisyonlar bir minder üzerinde oturmanızı gerektirir. Ayaklarınız yerde dinlenir vaziyette ayaklarınızı çapraz bir biçimde bağlamış şekilde oturmanız gerekir.

Birinci Tür Meditasyon
Zihni dinlendirmek ve konsantrasyon sağlamak için metotlar bütün dinlerde bulunur. Bu metotlar duyulardan birini, görsel ya da işitsel içerir. Bütün konsantrasyon tekniklerinde dikkat tek bir nesne üzerinde yoğunlaşmıştır ve ne zaman bir şey yüzünden dikkatiniz dağılırsa konsantrasyonunuzu yine aynı nesne de bu sefer daha uzun sürecek şekilde odaklarsınız.

Görsel İmgeler
Görsel nesneler genellikle durağan bir ışık, ideal olarak bir mum, soyut bir konsantrasyon tasarımı ya da bir taş veya çiçek olabilir. Bu pratiği düzenli olarak devam ettiren biri daha az düşünce ve dikkat dağıtıcı şey ile daha sessiz bir zihne sahip olur. İnsan huzur ve tatmin hislerini deneyimler.

İşitsel İmgeler
Doğuda oluşan sesler, mesela okyanus dalgaları, şelaleler ve kuş cıvıltıları meditasyon nesneleri olarak kullanılabilirler. Diğer meditasyoncular “om” sesi gibi sesler çıkarmayı tercih edebilirler. Size uyan bir mantra ya da ton seçin. Bunu sesli bir şekilde söyleyebilir ya da zihninizden geçirebilirsiniz.

Nefes Alış-Verişi
Nefes alış-verişi beden ve zihin arasında bir köprü işlevi gördüğünden oldukça önemlidir. Zihniniz rahat olduğunda bedeninizin nefes alış verişi de doğal olarak derin ve yavaş olur. Dikkatinizi nefes alış-verişinizin akışına odaklarsanız doğal olarak zihninizi sakinleştirir bu da sonuç olarak nefes alış verişinizi daha da yavaşlatır. Her nefes alışınızda “in” diyin. Ve her nefes alışınızda “bir”, “iki”, “üç” diye sayın.
Meditasyonun Sağlık Faydaları

  • Zihni rahatlatma
  • Konsantrasyon geliştirme
  • Artmış uyanıklık
  • Az stres ve kaygı
  • Azalmış soğuk alma
  • Azalmış baş ağrısı
  • Yüksek tansiyonu kontrol etmeye yardım eder
  • Ritim bozukluğundan kurtarır
  • Bağışıklık sisteminizi güçlendirir
  • Daha huzurlu ve tatmin edici bir yaşam sunar
  • Hafızayı geliştirir

Yukarıdaki bilgiler için aşağıdakilere teşekkürler:



Daha fazlasi >

Lütfen bu sayfayı bir arkadaşınıza önerin >



E-mail adresiniz:

Arkadaşınızın e-maili:



Iletisim Lokasyon Site haritasi Privacy Feragat Developed by Inanirlar Facebook Twitter YouTube